انتخاب و خرید برج خنک کننده

انتخاب و خرید برج خنک کننده

انتخاب و خرید برج خنک‌ کننده امری شدیداً حساس است که هرگونه اشتباه در آن، می‌تواند خسارات مالی شدیدی را برای کارفرمایان به همراه داشته باشد. در حقیقت خرید برج خنک‌ کننده بایستی بر طبق پارامترهای مختلفی صورت گیرد. پارامترهایی نظیر: ظرفیت موردنیاز، ابعاد فیزیکی مکان نصب، نوع اقلیم محل نصب، نوع انتقال جریان و تبادل گرما، فرم و جنس دستگاه، چگونگی نگهداری و تعویض قطعات و غیره.
کولینگ تاور دستگاهی است که جهت خنک‌سازی آب‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آمارهای جهانی نیز نشان دهنده این نکته است که خرید برج خنک‌ کننده همواره از سوی تمامی صنایع بزرگ جهان در هر اقلیمی انجام شده است. البته نوع اقلیم در ایران نیز یکی از مباحث مهم در زمینه انتخاب کولینگ تاور به شمار می‌رود. چرا که از یک‌سو اساس کار برج‌های خنک‌ساز استفاده از آب و خنک‌سازی آب بوده؛ و از سوی دیگر اکثر نقاط کشور ایران دارای خشکسالی‌های شدید است! در این صورت، به‌منظور خرید برج خنک‌ کننده بایستی به سراغ مدل‌هایی با مصرف آب کم بروید.

خرید برج خنک‌ کننده؛ چرا؟

دررابطه‌با چرایی، دلیل و اهمیت خرید برج خنک‌ کننده شاید نیاز باشد که سری به آمار و داده‌های صنعتی بین‌المللی بیندازیم. تحلیل‌های چندین مؤسسه معتبر امکان‌سنجی و جمع‌آوری داده نشان می‌دهد که بین ۹۴ الی ۹۷ درصد از صنایع سنگین و نیمه‌سنگین جهان برای خنک‌سازی سیالات صنعتی، به انتخاب برج خنک‌ کننده موردنیاز اقدام نموده‌اند. اما دلیل این محبوبیت بی‌نظیر کولینگ تاورها چیست؟ با اشاره به ۴ مزیت مهم خرید برج خنک‌ کننده، می‌توان به سؤال مطرح شده پاسخ داد:

  1. قابلیت خنک‌سازی گسترده آب‌های صنعتی پرحرارت (در ظرفیت‌های مختلف)؛ و استفاده چندین‌باره از همان آب‌خنک شده در چرخه تولید
  2. کاهش استفاده از آب با خنک‌سازی مستمر سیالات داغ صنعتی
  3. ممانعت از واردآمدن آسیب‌های رسوبی و اتصالاتی در دیگر تجهیزات صنعتی
  4. حفظ طبیعت

خرید برج خنک کننده

البته خرید برج خنک‌ کننده در انواع مختلف خود، دارای مزایا و ویژگی‌های متعدد دیگری نیز می‌باشد که در ادامه به بیان برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

مزایای انتخاب برج خنک‌ کننده

انتخاب صحیح برج خنک‌ کننده مسلماًَ می‌تواند مزایا و ویژگی‌های گسترده و متعددی را برای کسب‌وکار صنعتی‌تان به ارمغان بیاورد. برخی از ویژگی‌های خاص و پراهمیت انواع کولینگ تاور عبارت‌اند از:

  • خنک‌سازی آب‌های داغ صنعتی و بازگردانی مجدد این سیالات به فرایند صنعت و تولید
  • کاهش چشمگیر مصرف آب با خرید برج خنک‌ کننده. (علی‌الخصوص سیستم‌های کولینگ مداربسته، خشک و هیبریدی)
  • جلوگیری از رسوب‌پذیری دستگاه‌های صنعتی
  • جلوگیری از آسیب به ماشین‌آلات صنعتی. (در پی برخورد آب داغ با سیستم‌ها و قطعات ماشین‌ها و تجهیزات صنعتی)
  • پیشگیری از واردآمدن فشار به سفره‌های آب زیرزمینی و طبیعت. (جهت تأمین حجم آب‌های موردنیاز صنعتی)
  • قابلیت طراحی و خرید برج خنک‌ کننده در انواع مختلف انتقال حرارت. (کولینگ تاور مدار باز، مداربسته، هیبریدی و خشک)
  • تنوع در انتخاب برج خنک‌ کننده بر اساس نوع جریان. (جریان مکانیکی، القایی، طبیعی، جریان مخالف، متقاطع و همسو)
  • امکان انتخاب برج خنک‌ کننده در ظرفیت‌های مختلف. (بسته به نیاز خریداران گرامی)
  • ماندگاری بالا و مقاومت عالی بدنه. (بخصوص برج خنک‌ کننده فایبرگلاس)
  • قطعات مصرفی این دستگاه‌ها همیشه در دسترس هستند. (پکینگ فیلمی یا اسپلش، الکتروموتور، گیربکس و…)
  • هیچ‌گونه مخاطراتی برای انسان‌ها و محیط‌زیست نخواهد داشت.

cooling tower damagostar

خرید برج خنک کننده در مناطق خشک

منطقه‌های خشک و کویری کشور همواره با مشکلات شدید کم‌آبی روبرو هستند. از طرفی این استان‌ها غالباً به دلیل عدم کشاورزی گسترده، به‌عنوان استان‌های صنعتی کشور شناخته می‌شوند. قابل حدس است که در چنین شرایط و مناطقی، تعداد زیادی کولینگ تاور به طور هم‌زمان در حال کار می‌باشند. اما سؤال اینجاست که راهکار صحیح برای خرید برج خنک‌ کننده در مناطق خشک چیست؟!

برای یافتن پاسخ این سؤال، بایستی به بررسی هوشمندانهٔ ماهیت انواع کولینگ تاور بپردازیم:

سیستم‌های کولینگ عمدتاًَ در دو قالب کلی مدار باز و مداربسته قابل‌تقسیم بندی هستند. خرید برج خنک‌ کننده مدار باز امکان انتقال حرارت مستقیم را فراهم می‌کند. یعنی با انجام عملیات تبخیر در طی تماس مستقیم آب‌وهوا، سیالات خنک می‌شوند. مشکل اینجاست که در کولینگ تاور مدار باز همواره مقدار قابل‌توجهی از آب تبخیر شده و نیاز به تزریق مستمر آب جبرانی به دستگاه می‌باشد. به همین علت است که خرید برج خنک‌ کننده مداربسته (و مدل‌های هیبریدی و خشک) در مناطق خشک پیشنهاد می‌شود.

روش انتقال حرارت در سیستم کولینگ مداربسته به‌صورت غیرمستقیم است و از روش تبخیر استفاده نمی‌کند. درنتیجه شدیداًَ موجب کاهش مصرف آب می‌گردد.

نکات مهم انتخاب برج خنک‌ کننده

  1. برای خرید برج خنک‌ کننده، به سراغ سازندگان خوشنام و معتبر بروید. تولیدکنندگان معتبر از محصول ارائه‌شدهٔ خود اطمینان کامل داشته و گارانتی و خدمات پس از فروش باکیفیتی ارائه می‌نمایند.
  2. هنگام انتخاب برج خنک‌ کننده، به وضعیت مصرف انرژی آن دقت کنید. پیشنهاد می‌شود در همان بدو کار به خرید قطره گیر، سیستم کاهنده سرعت، ترموستات‌های کنترل‌کننده و… بپردازید تا مصرف انرژی کولینگ تاور به حداقل ممکن برسد.
  3. میزان بهره‌وری دستگاه نیز بسیار، بسیار مهم است. طبق ضوابط بین‌المللی، عدد تناژ تبرید ۰۴ کیلووات بر تن، عددی مناسب می‌باشد.
  4. بررسی یک عدد اپروچ مناسب نیز ضروری است. توصیه می‌شود به سراغ انتخاب برج خنک‌ کننده‌ای بروید که عدد اپروچ آن زیر ۵ یا ۴ باشد.
  5. اطمینان حاصل کنید که طراحی سیستم کولینگ موردنظرتان بر اساس مواد اولیه باکیفیت و همچنین رعایت استانداردهای کولینگ تاور بین‌المللی ساخته شده باشد.
  6. آنالیز موارد کلی هم یادتان نرود. مثلاً خرید برج خنک‌ کننده مکعبی و با فن محوری به‌مراتب گزینه بهتری در قیاس با مدل‌های مخروطی و فن‌های گریز از مرکز می‌باشد.

خرید کولینگ تاور صنعتی

خرید برج خنک‌ کننده از شرکت معتبر دماگستر

مجموعه تخصصی دماگستر (https://dama-goostar.com) با تولید تمامی دستگاه‌ها و اقلام مربوط به کولینگ تاورها، اعم از:

  • انواع برج خنک‌ کننده مداربسته، هیبریدی، آدیاباتیک، خشک و مدار باز
  • مدل‌های مختلف کولینگ تاور بر اساس نوع جریان (جریان مخالف، موافق، متقاطع، طبیعی و…)
  • قطعات مصرفی سیستم کولینگ. (پکینگ برج خنک‌ کننده، گیربکس، الکتروموتور، نازل، قطره گیر و…)

مسیر مطمئن، معتبر و بی‌دردسری را در راستای خرید برج خنک‌ کننده برای کارفرمایان گرامی فراهم نموده است. جهت دریافت قیمت خرید برج خنک‌ کننده، ثبت سفارش و یا دریافت مشاوره برای انتخاب برج خنک‌ کننده، حتماً با مشاوران فنی گروه تخصصی دماگستر تماس حاصل نمایید.

 ما در تمامی قدم‌هایتان در مسیر پیشرفت، همراهتان خواهیم بود.

شماره های تماس: 02122380562 – 09128299793

آدرس دفتر فروش: سعادت آباد، ضلع شمال غربی، چهار راه خیابان نامی، ساختمان عمارت سرو، پلاک 9، طبقه چهارم

آدرس کارخانه : جاده قدیم کرج، سه راه شهریار، سعید آباد

مطالعه صفحات تخصصی زیر نیز میتواند برایتان راهگشا باشد:

برج خنک کننده

برج خنک کننده مداربسته

پکینگ برج خنک کننده